tipobet bets10

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

Ενδυμασία στο Aikido

Το χαρακτηριστικό ένδυμα του Aikido είναι η hakama, παραδοσιακό ένδυμα της Ιαπωνίας. Μοιάζει με πολύ φαρδύ παντελόνι, ή με φούστα με πιέτες. Δεν είναι ένα απλό ένδυμα που χρησιμοποιείται απλά και μόνο λόγω παράδοσης. Αρχικά τη hakama φορούσαν μόνο οι άντρες, αλλά σήμερα πλέον φοριέται και από τα δύο φύλα. Η hakama δένεται στη μέση και φτάνει ως το ύψος των αστραγάλων. Σύμφωνα με τον Ο’ Sensei το Aikido, εκτός από τις πολεμικές τεχνικές των samurai έχει υιοθετήσει και το πνεύμα του bushido (ο κώδικας των samurai). Στο bushido περιλαμβάνονται οι 7 αρετές που οφείλουν να έχουν οι σαμουράι. Η hakama έχει 7 πιέτες, 5 στο μπροστινό τμήμα και 2 στο πίσω, οι οποίες αντιστοιχούν σε αυτές τις αρετές. Στο Aikido συνεχίζεται η χρήση αυτού του ενδύματος με την ίδια σημασία και για τους ίδιους λόγους .

Σύμφωνα με τον 0′ Sensei το Aikido εκτός από τις πολεμικές τεχνικές των samurai έχει υιοθετήσει και το πνεύμα του bushido (ο κώδικας των samurai). Στο bushido περιλαμβάνονται 7 αρετές που οφείλουν να έχουν οι σαμουράι. Η hakama, έχει 7 πιέτες, 5 στο μπροστινό τμήμα και 2 στο πίσω, οι οποίες αντιστοιχούν σε αυτές τις αρετές. Στο AIKIDO συνεχίζεται η χρήση αυτού του ενδύματος με την ίδια σημασία και για τους ίδιους λόγους.

Οι αρετές αυτές είναι: Hakama

Gi Δικαιοσύνη, ορθή κρίση, ακεραιότητα

Yu Κουράγιο, γενναιότητα, ανδρεία

Jin Καλοσύνη, ανθρωπισμός, γενναιοδωρία, αγαθοεργία

Rei Σεβασμός, καρτερικότητα, ευγένεια

Makoto or Shin Ειλικρίνεια, τιμιότητα, αξιοπιστία

Meiyo  Αξιοπρέπεια, τιμή, φήμη

Chugi Πίστη, αφοσίωση

Οι περισσότερες σχολές σήμερα επιτρέπουν στους μαθητές τους να φορoύν hakama από το βαθμό του 1ου dan και κάποιες λίγα kyu μικρότερα, ενώ στη σχολή μας επιτρέπεται σε μαθητές από το 3ο kyu και μετά.

Από τον Saito sensei μαθαίνουμε ότι τα πρώτα χρόνια του aikido, όλοι ήταν υποχρεωμένοι να φοράνε hakama και αν δεν μπορούσαν να βρουν, έφτιαχναν από ό, τι υφάσματα διέθεταν. Ο Shigenobu Okumura Sensei στο “Aikido Today Magazine”, μας πληροφορεί ότι κάποια χρόνια αργότερα, λόγω του ότι τα υλικά που χρησιμοποιούσαν καταστρέφονταν και υπήρχε δυσκολία στο να φτιάχνουν συνεχώς καινούριες, συμφώνησαν να την φορούν στο 1ο dan. Ήταν απόφαση καθαρά για πρακτικούς λόγους, και όχι μια επιβράβευση του βαθμού.

Δίπλωμα

Το δίπλωμα της hakama ίσως φαίνεται σαν πρόκληση στην αρχή, αλλά ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα μπορούμε να την διπλώσουμε όπως θα έκανε και ένας samurai.

Απλώνουμε την hakama ανάποδα στο τατάμι (οι δύο πιέτες προς τα πάνω) και διπλώνουμε τις πιέτες σωστά.

Γυρίζουμε την hakama πιάνοντας την από κάτω, για να μην χαλάσει το πίσω μέρος και διπλώνουμε τις πέντε πιέτες.

Διπλώνουμε την δεξιά και αριστερή πλευρά περίπου 10 εκατοστά προς τα μέσα, Προσπαθώντας να ισιώσουμε καθεμία τσάκιση κατά το δίπλωμα.

Ξεκινάμε από το κάτω μέρος και διπλώνουμε προς τα πάνω, περίπου 2-3 φορές αναλόγως το μέγεθος της hakama.

Παίρνουμε μία από τις μακρύτερες ζώνες (himo),τη διπλώνουμε στη μέση και πάλι στη μέση και την τοποθετούμε διαγώνια πάνω στην hakama. Επαναλαμβάνουμε το ίδιο και με την άλλη ζώνη.

Διπλώνουμε την μια από τις μικρότερες ζώνες διαγώνια πάνω στην hakama και εν συνεχεία την περνάμε κάτω από την μακριά ζώνη. Το τέλος της μικρής ζώνη τοποθετείται οριζόντια πάνω από την koshiita. Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο με την άλλη ζώνη.

Κατόπιν,περνάμε τη μία άκρη της μικρής ζώνης κάτω απο τον εαυτό της και της μεγαλύτερης ζώνης της ίδιας πλευράς και την τοποθετούμε διαγώνια πάνω στην hakama. Εφαρμόζουμε το ίδιο και στην άλλη ζώνη.

Τέλος, τοποθετούμε την μια άκρη της ζώνης κάτω από το “δαχτυλίδι” που δημιουργήθηκε με την προηγούμενη ενέργεια, της αλλης ζώνης, δηλαδή την περνάμε μέσα στο δαχτυλίδι της πλευράς που είναι απλωμένη η ζώνη. Επαναλαμβάνουμε η διαδικασία και για την άλλη ζώνη.

Τεχνικές

To Aikido στις τεχνικές του, περιλαμβάνει κλειδώματα αρθρώσεων και ρίψεις, οι οποίες όπως προαναφέραμε, έχουν τις ρίζες τους στο jujutsu και στην Ιαπωνική σπαθασκία αντίστοιχα. Σαν κύριο στόχο δεν έχει την εξουδετέρωση του αντιπάλου μέσω γροθιών και λακτισμάτων. Χρησιμοποιεί την ενέργεια, την δύναμη, την ταχύτητα του αντιπάλου και το σωστό συγχρονισμό, μέσω κυκλικών κινήσεων, ώστε να τον καταστήσει ακίνδυνο. Κατά αυτή την έννοια πλεονεκτήματα, του επιτιθέμενου, όπως η δύναμη, ο όγκος, η ταχύτητα, μετατρέπονται σε μειονεκτήματα, αφού επιστρέφουν ενισχυμένα πίσω σε αυτόν.

To Aikido είναι μια τέχνη δομημένη και προσανατολισμένη στην εξουδετέρωση πολλών αντιπάλων. Ο αμυνόμενος, κινείται με τρόπο που ίου επιτρέπει να ελέγχει το χώρο γύρω του, ώστε να είναι πάντα σε ετοιμότητα να εξουδετερώσει και άλλες επιθέσεις, που πιθανόν να ακολουθούν. Αυτός είναι κι ένας λόγος που φροντίζει να αφιερώνει στον επιτιθέμενο τον ακριβή χρόνο που απαιτείται ανάλογα με την περίσταση, ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο. Είναι μια τέχνη που δίνει μεγάλη σημασία στην κίνηση και στην σωστή στιγμή αντίδρασης.

Όπλα στο Aikido

Στο AIKIDO εκτός των άοπλων τεχνικών, υπάρχουν και μία σειρά από τεχνικές, ασκήσεις και ΚΑΤΑ, που υλοποιούνται με την χρήση όπλων που είναι ξύλινες απομιμήσεις. Οι απομιμήσεις όπλων που χρησιμοποιούνται είναι:

Tanto: Ξύλινο ομοίωμα μαχαιριού. Σκοπός της προπόνησης είναι να καταλάβουμε την απόσταση που πρέπει να διατηρούμε κατά τη διάρκεια κάθε τεχνικής. Ο συγχρονισμός και η ταχύτητα βελτιώνονται μέσω του φόβου που δημιουργεί μια επίθεση με μαχαίρι. Οι τεχνικές που γίνονται με αυτό τον τρόπο ονομάζονται Tantodori. Πρέπει να σημειώσουμε για οποιονδήποτε σκοπεύει να ασχοληθεί με το Aikido για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε μια τέτοια επίθεση ότι αυτό είναι αδύνατο. Καμία πολεμική τέχνη δεν μπορεί και δεν πρέπει να δίνει στο μαθητή της την πεποίθηση ότι μπορεί να ανταπεξέλθει σε μια συμπλοκή με μαχαίρι.

Bokken: Ξύλινο ομοίωμα σπαθιού.

Jo: Ξύλινο κοντάρι.

Οι τεχνικές ονομάζονται Bokkendori, jodori αντίστοιχα.

Επιπλέον διδάσκεται και Jonage όπου σε αυτή τη περίπτωση αυτός που χειρίζεται το κοντάρι (Nage) κάνει τη τεχνική.

Η προπόνηση περιλαμβάνει τεχνικές με ξύλινα όπλα όπως, το jo (κοντάρι), Tobokken (σπαθί), το tanto (μαχαίρι). Τα όπλα χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό, είτε με άοπλες τεχνικές (πχ αφοπλισμός).

Σας παραθέτουμε κάποιους από τους σημαντικούς λόγους για την χρήση των ξύλινων όπλων σε μέρος της προπόνησης.

Πολλές τεχνικές στο Aikido προέρχονται από παραδοσιακές τεχνικές με όπλα, π.χ. οι επιθέσεις στο Aikido προέρχονται από τις επιθέσεις του σπαθιού.

Επιτυγχάνεται καλύτερη κατανόηση και διατήρηση της απόστασης (ma ai) των ασκούμενων. Συνεχής κίνηση και αποφυγή των επιθέσεων απο το σπαθί, καλλιεργεί μια καλύτερη αίσθηση της απόστασης και του χρόνου, κάτι το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την κατάρτιση των ασκουμένων.

Πολλές προχωρημένες τεχνικές Aikido αφορούν την άμυνα κατά των όπλων. Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι αυτές οι τεχνικές μπορούν να ασκηθούν με ασφάλεια, είναι σημαντικό για τους μαθητές να γνωρίζουν πώς να επιτεθούν σωστά με τα όπλα, και να αμυνθούν έναντι τέτοιου είδους επιθέσεων.

Είναι ένας τρόπος για να διευκολυνθεί η κατανόηση των γενικών αρχών του κινήματος Aikido.

Προστίθεται το στοιχείο της έντασης στην εξάσκηση Aikido, ιδιαίτερα στην εξάσκηση με άμυνες κατά των επιθέσεων με όπλα.

Παρέχεται στον ασκούμενο η ευκαιρία να αναπτύξει ένα είδος ανταπόκρισης και ευαισθησίας για τις κινήσεις και τις ενέργειες των άλλων, μέσα σε μια μορφή που είναι συνήθως εξαιρετικά δομημένη. Επιπλέον, είναι συχνά ευκολότερο να απορρίψει την ανταγωνιστική νοοτροπία και δύναται να επικεντρωθεί στην γνωστική ανάπτυξη.

Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μάθει ο ασκούμενος τις αρχές που διέπουν τις γραμμές της επίθεσης και άμυνας. Όλες οι τεχνικές Aikido αρχίζουν με τον αμυνόμενο να κινείται εκτός της γραμμής επίθεσης και, στη συνέχεια, τη δημιουργία μιας νέας γραμμής (συχνά μια μη-ευθεία γραμμή) για την εφαρμογή μιας τεχνικής Aikido.

Στάσεις

Hanmi Βασική στάση σώματος

Migi Hanmι Δεξιά στάση σώματος

Hidari Hanmι Αριστερή στάση σώματος

Ai Hanmι Οι συνασκούμενοι έχουν την ίδια στάση αντικριστά

Gyaku Hanmι Οι συνασκούμενοι έχουν αντίθετη στάση αντικριστά

Κινησιολογία Σώματος

Tai Sabaki Κίνηση σώματος

Tenkan  Περιστροφή με άξονα το μπροστινό πόδι

Iri Προώθηση

Kaiten Στροφών γοφών

Omote  Εμπρός

Ura Πίσω

Shiko Χαμηλό βάδισμα στα γόνατα

Μέρη Σώματος

Shomen Κορυφή του κεφαλιού

Yokomen Πλάι κεφαλιού

Kubi Λαιμός

Eri Γιακάς

Mune Στήθος

Kata Ώμος

Shode Μανίκι

Hiji Αγκώνας

Katate Χέρι

Ryote Δύο χέρια

Hara Κοιλιά

Hiza Γόνατο

Te-Gatana Κόψη της παλάμης

Kubushi (tsuki) Γροθιά

Ukemi-Τεχνικές Υποδοχής

Mae Εμπρός

Ushiro Πίσω

Yoko Πλάγια

Βασικές Τεχνικές

Ikkyo 1η τεχνική

Nikkyo 2η τεχνική

Sankyo 3η τεχνική

Yonkyo 4η τεχνική

Gokyo 5η τεχνική

Επίπεδα Εφαρμογών

Jodan Επάνω επίπεδο

Chudan Μεσαίο επίπεδο

Gedan Χαμηλό επίπεδο

Μορφές Εξάσκησης

Tachi-waza Οι δύο ασκούμενοι όρθιοι

Suwari-waza Οι δύο ασκούμενοι στα γόνατα

Hanmi-hachi Ο ένας ασκούμενος όρθιος ο άλλος στα γόνατα

Είδη Επίθεσης

Shomen-uchi Κτύπημα στην κορυφή του κεφαλιού

Yokomen-uchi Κτύπημα στο πλάι του κεφαλιού

Tsuki Γροθιά

Jodan-tsuki Γροθιά στο κεφάλι

Chudan-tsuki Γροθιά στην κοιλιά

Gedan-tsuki Χαμηλή γροθιά

Geri Κλωτσιά

Choku-geri Μπροστινή κλωτσιά

Mawashi-geri Περιστροφική κλωτσιά

Πιασίματα

Ai-hanmi katate dori Πιάσιμο καρπού με το ίδιο χέρι

Gyaku-hanmi katate dori Πιάσιμο καρπού με το αντίθετο χέρι

Ryote-dori Πιάσιμο των δύο καρπών από μπροστά

Morote-dori Πιάσιμο του καρπού με δύο χέρια

Hiji-dori Πιάσιμο αγκώνα

Ryote Hiji-dori Πιάσιμο πιάσιμο των δύο αγκώνων

Shode-dori Πιάσιμο του μανικιού

Kata-dori Πιάσιμο από τον ώμο

Ryote Kata-dori Πιάσιμο από τους δύο ώμους

Mune-dori Πιάσιμο από το στήθος

Ryote Mune-dori Πιάσιμο με τα δύο χέρια από το στήθος

Kata-dori Shomen-uchi Πιάσιμο με το ένα χέρι και επίθεση Shomen-uchi

Ushiro Ryo Katate-dori Πιάσιμο των δύο καρπών από πίσω

Ushiro Ryo Hiji-dori Πιάσιμο των δύο αγκώνων από πίσω

Ushiro Ryo Kata-dori Πιάσιμο των δύο ώμων από πίσω

Ushiro Eri-dori Πιάσιμο του γιακά από πίσω

Ushiro Kakae-dori Αγκάλιασμα από πίσω

Katate-dori Kubishime Κεφαλοκλείδωμα από πίσω και κράτημα του καρπού

Πτώσεις

Irimi nage Διεισδυτική ρίψη

Juji nage Ρίψη κατά την οποία ο αμυνόμενος κρατά σταυρωμένα τα χέρια του επιτιθέμενου

Kaiten nage Περιστροφική ρίψη (uchi-kaiten nage και soto-kaiten nage / εσωτερική και εξωτερική)

Kokyu nage Ρίψη αναπνοής, ρίψη την κατάλληλη χρονική στιγμή

Koshi nage Ρίψη με το γοφό

Kote gaeshi Ρίψη με στρέψη του καρπού

Shiho nage Ρίψη τεσσάρων κατευθύνσεων

Tenchi nage Ρίψη ουρανού και γης

Aiki otoshi Είσοδος και ρίψη του επιτιθέμενου τραβώντας τα πόδια του

Maki otoshi Ο αμυνόμενος καταλήγει κάτω σε ένα γόνατο, ρίχνοντας τον επιτιθέμενο από τον ώμο

Sumi otoshi Ρίψη στη γωνία

Udekime nage Ο αμυνόμενος έχει ένα χέρι στον καρπό του επιτιθέμενου ενώ ο άλλος βραχίονας εκτείνεται κάτω από τον αγκώνα του επιτιθέμενου

Όπλα

Bokken Ξύλινο σπαθί

Tanto Ξύλινο μαχαίρι

Jo Ξύλινο κοντάρι

Ken-dori Εξάσκηση με ξύλινο σπαθί

Tanto-dori Εξάσκηση με ξύλινο μαχαίρι

Jo-dori Εξάσκηση με ξύλινο κοντάρι

Βασικοί όροι

Dojo Χώρος εξάσκησης

Tatami Στρώματα

Rei Υπόκλιση

Tori Αυτός που εκτελεί την τεχνική

Uke Αυτός που δέχεται την τεχνική

Sensei Δάσκαλος

Seiza Παραδοσιακό κάθισμα στα γόνατα

Maai Απόσταση μεταξύ αντιπάλων

Metsuke Βλέμμα

Zanshin Αντίληψη

Μέρη Στολής

Keiko-gi Λευκή στολή εξάσκησης

Obi Ζώνη

Hakama Παραδοσιακό ιαπωνικό παντελόνι

Ιαπωνικοί Αριθμοί

Ichi Ένα

Ni Δύο

San Τρία

Shi Τέσσερα

Go Πέντε

Rokku Έξι

Shichi Εφτά

Hachi Οχτώ

Kyu Εννιά

Ju Δέκα

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει κάποιος που κάνει πολεμικές τέχνες τον κόσμο είναι συγκεκριμένος. Το ίδιο συμβαίνει και με τον τρόπο που αντιμετωπίζει τα εξωτερικά ερεθίσματα-απειλές. Όλα πρέπει να αντικατοπτρίζουν τη σωματική και ψυχική πειθαρχία που τον διέπει. Κοινωνικός, εγκρατής, σεμνός, ευγενικός, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που έχει ένας πολεμοτεχνίτης. Η πολεμική τέχνη είναι ένας δρόμος εσωτερικής αναζήτησης χωρίς αυτό να σημαίνει απομόνωση από τη κοινωνία. Σκοπός της είναι να πλάσει χαρακτήρες οι οποίοι να είναι χρήσιμοι στο κοινωνικό σύνολο και αυτό θα πρέπει να προβάλλεται σε κάθε έκφανση της ζωής του. Η σκληρή προπόνηση του έχει μάθει την επικινδυνότητα της συμπλοκής και αυτός είναι ένας μόνο από τους λόγους που την αποφεύγει. Η γενική του εικόνα όχι μόνο δε πρέπει να προκαλεί αλλά να αποτρέπει κάθε πράξη βίας. Επαγρύπνηση, αποφασιστικότητα, αυτοπεποίθηση είναι τα στοιχεία που εμποδίζουν κάθε είδους απειλή. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα συνεχούς και σωστής εξάσκησης. Χωρίς να βάζουμε κανόνες διαπιστώνουμε ότι τηρώντας κάποια πεπατημένη εθιμοτυπία μαθαίνουμε σωστά και με ασφάλεια.

Το μάθημα ξεκινά με το Sensei να κάνει Bow στο Shomen και μετά στους μαθητές αναφωνώντας και οι δυο πλευρές Onegaishimashu (δίδαξε με).

Ακολουθούμε με ευλάβεια οτιδήποτε κάνει ο Sensei κάνοντας ακριβώς αυτό που δείχνει χωρίς να αλλάζουμε τίποτα. Κάθε τεχνική ξεκινά με το ζευγάρι σε στάση προσοχής ή seiza να έχει οπτική επαφή- ακολουθεί Bow. Παρατηρούμε το χώρο και προσέχουμε την προσωπική αλλά και την ασφάλεια του ζευγαριού μας. Όταν ο Sensei σταματήσει τη τεχνική επαναλαμβάνουμε τη σειρά με την οποία ξεκινήσαμε. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δε συζητάμε ούτε είμαστε αφηρημένοι.

Όταν το μάθημα τελειώνει καθόμαστε όλοι Seiza κατά σειρά παλαιότητας. Ο Sensei κάνει Bow στο Shomen και μετά γυρίζει στους μαθητές και κάνοντας Bow όλοι αναφωνούμε Domo Arigato Gozaimashita (ευχαριστώ πολύ). Οι μαθητές σηκώνονται από τη θέση Bow αμέσως μετά τον Sensei αλλά ποτέ πριν από αυτόν. Μόλις ο Sensei αποχωρήσει από την τάξη τότε οι μαθητές γυρίζουν και ευχαριστούν ο ένας τον άλλον για την προπόνηση που είχαν. Μη ξεχνάτε ποτέ ότι τις πολεμικές τέχνες τις μαθαίνουμε πάνω σε ξένα σώματα, γιαυτό το λόγο θα πρέπει να τα σεβόμαστε και να τα προστατεύουμε.

Πριν φύγουμε από το Τατάμι κάνουμε Bow στο Shomen. Το μάθημα πρακτικά τελειώνει όταν φύγετε από τη σχολή. Στη πραγματικότητα δε τελειώνει ποτέ.

Το Aikido ως πολεμική τέχνη είναι αρκετά ασφαλές. Η φιλοσοφία του O’ Sensei ήταν να δημιουργήσει μια τέχνη στην οποία ο ασκούμενος θα μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του προστατεύοντας ταυτόχρονα και τον επιτιθέμενο από κάποιον τραυματισμό. Παρόλα αυτά οι ασκούμενοι είναι καλό να ακολουθούν αφενός μεν τις οδηγίες του εκπαιδευτή κατά γράμμα, αφετέρου δε μερικούς βασικούς κανόνες, που στηρίζονται στην κοινή λογική.

Η μίμηση κινήσεων διαφόρων χαρακτήρων από ταινίες ή βιντεοπαιχνίδια είναι επικίνδυνη. Το επίπεδο ετοιμότητας του ασκούμενου το γνωρίζει ο εκπαιδευτής, και μόνο κάτω από την επίβλεψή οι τεχνικές εφαρμόζονται με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Απαιτείται η μεγαλύτερη δυνατή προσοχή στην επίδειξη της τεχνικής από τον εκπαιδευτή, ώστε να εφαρμόζεται όπως αυτός τη διδάσκει.

Αντιλαμβανόμαστε το χώρο γύρω μας για να αποφεύγονται πιθανές συγκρούσεις μεταξύ των ασκουμένων. Ο αμυνόμενος μαθητής που εφαρμόζει την τεχνική είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια του επιτιθέμενου.

Ο ασκούμενος που εφαρμόζει την επίθεση πρέπει να ακολουθεί τις οδηγίες του εκπαιδευτή, για την εκτέλεση ενός ασφαλούς ukemi. Η καλή τεχνική της πτώσης, είναι από τους βασικούς παράγοντες της ασφαλούς εκπαίδευσης.

Είναι σημαντικό να παραμένουμε χαλαροί κατά την διάρκεια της προπόνησης. Με αυτόν τον τρόπο, επιτρέπουμε στο σώμα να κινείται ελεύθερο και να ακολουθεί με ευκολία τις κινήσεις των τεχνικών, αποφεύγοντας να τραυματιστούμε.

Εάν αισθανθούμε την παραμικρή ενόχληση, απευθυνόμαστε αμέσως στον εκπαιδευτή. Είναι καλύτερα να προλαμβάνουμε έναν τραυματισμό, αν προκύψει, στο αρχικό στάδιο.

Καλό είναι να αποφεύγουμε την προπόνηση αν είμαστε άρρωστοι ή κουρασμένοι.

Το ζέσταμα και οι διατάσεις των μυών είναι ο καλύτερος τρόπος για την ασφαλή και αποτελεσματική προπόνηση. Επομένως το να ερχόμαστε λίγα λεπτά πριν την έναρξη του μαθήματος κάνοντας καλή προθέρμανση, μας βοηθά να αποφύγουμε μυϊκούς τραυματισμούς και να αποδώσουμε καλύτερα.


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μπάμπης Κεράνης

Μπάμπης Κεράνης

Ο Μπάμπης Κεράνης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι από τους πρώτους που άρχισαν Αϊκίντο στην Ελλάδα στο μοναδικό ντότζο που υπήρχε...


ΔΗΜΟΦΙΛΗ